„Prekursorzy” motocrossu
Na pierwszym planie NSU 251 OSL, motor zaprojektowany na początku lat 30 przez Anglika Waltera Williama Moore’a, w wersji wojskowej pojawił się w 1938 roku.
Na zdjęciu, pod kierownikiem widać emblemat NSU. Co ciekawe XIX firma znana później jako NSU (od miejscowości Neckarsulm, leżącej u ujścia rzeki Sulm do Neckar) zaczęła od produkcji maszyn włókienniczych, pomimo krótkiego romansu z produkcją rowerów. Od 1905 powstała linia produkcyjna skupiająca się na motocyklach, 3 moedele zaprojektowano z myślą o Wehrmachcie.
Typów, którzy na nich jeździli nazywano w Sochaczewie i pewnie nie tylko „blacharzami”, ze względu na rungraf, który nosili na piersiach. Oddziałów Feldgandarmerie, czyli Żandarmerii Polowej używano m.in. do walk z partyzantami, przy okazji zapisali się też w historii, jako prześladowcy ludności cywilnej. Po 43 roku, kiedy nasiliły się w armii niemieckiej dezercje, zyskali nowy przydomek: Kettenhunde – psy łańcuchowe. Zajmowali się ściganiem i likwidowaniem rodaków, którzy zecydowanie stracili wiarę w nieomylność fuhrera.
Generalnie nie zaprzątalibyśmy sobie głowy publikacją zdjęcia i krótką historią motocyklistów oraz ich pojazdu, gdyby nie sygnatura wskazująca na Sochaczew w roku 1941. W tle widać zabudowę, może da się więc z czasem ustalić, gdzie robiono zdjęcie?
Moją uwagę zwróciły polskie kabury z Visami…